Sunday, February 8, 2009

De istorie

Nu stiu de ce, sau poate ca stiu... dar ori de cate ori ma gandesc la tine imi apare in fata ochilor un pop up cu o fotografie de la Auschwitz: “those who forget their history are cursed to repeat it”.
Ne-am intersectat candva cand tu stiai cine sunt eu, iar eu ...habar nu aveam ca tu ai fi existand. Mai tarziu, ca intr-o piesa de teatru bine regizata, ne-am jucat cu cuburi de gheata pe fondul dramatic al unei melodii ce nu prevestea primavara, si cum eu te ignoram, tu ai vrut sa ma ai si...ai reusit...timp de multi ani si multe reintoareceri pana intr-o seara de Ajun cand sufletul meu pustiit n-a mai rezistat in jocul de-a iubirea ce-l inventasei tu.

Am invatat cu tine ca in dragoste si la tango...e nevoie de 2, singularul isi are alte contexte.Am luat o farama mai mare din egoismul tau natural si am lipit-o in locul ce apartinuse lui “a darui” pentru a ma echilibra.
Am vazut ca adevarul poate trai in lumi paralele si ca duplicitatea nu-i decat o forma suava de a cauta lumina in vreme ce stai la umbra, si, tot atunci, mi-ai confirmat ca unii oameni nu pot fi fericiti pentru ca le e teama.
Mi-ai ucis in repetate randuri sansa la iubire,dar eu ma umileam in genunchi si, oricat de greu mi-ar fi fost, inaintam cu capul sus pentru nu-mi mai apartineam si era dreptul meu la speranta.
Mai mult decat orice, m-ai ajutat sa imi dau seama ca usile deschise catre trecut sunt porti ferecate catre viitor si m-ai lasat sa cred...

Am dat o conotatie clara unui mesaj ce-si gasise si timpul si spatiul potrivit, trec figura ta dincolo de lacatul imaginar al unui lagar de concentrare si o extermin intr-un gand: e istorie, ce-a fost a fost.

Trebuie sa-mi amintesc...

5 comments:

Irina Miu said...

Imi place tare mult perspectiva "pentru a ne redescoperi pe noi insine" si as mai introduce o perspectiva copiata de la un prieten drag "pentru a ne reinventa".

beze said...

Miule, Miule. O fi fericirea o alegere - cam chintesentizata :( definitia pt. gustul meu - da' trecand peste aforisme si adevaruri simplificate (care, din pct. meu dvd, nu fac altceva decat sa-ti inchida usa in nas reflectiilor autentice & structurate), cam multa lume umbla ca-n transa dupa fericire.

Acest 'pursuit of happiness' devine agasant, aproape ca a devenit o norma sociala preocuparea pentru fericire: cu multa literatura dubioasa (intelig. emotionala, 10 pasi spre succes=fericire & alte derivate pseudostiintifice), cu o industrie publicitara gata sa-ti vanda fericirea si-n pasta de dinti etc.; si in pofida acestora, de te uiti peste 'statisticile mondiale', s-ar zice ca suntem in era nefericirii.

Cum facem deci ? :) Nu e mai simplu sa incetam cautarea&definire&vorbitul despre fericire ? :)))

ps: comentariul meu n-are prea legatura cu postarea ta, e doar un triggering effect ;)

Kami said...

:( Foarte frumos si trist in acelasi timp. Un val de amintiri s-a revarsat peste mine cand am citit... am trecut de cateva ori prin ceva ce ar putea fi asemanator... As vrea sa fiu empowering dar nu prea imi iese in acest moment...just sadness...
Rispeto ^-^

Irina Miu said...

Asa este...
E mai simplu sa ne oprim din cautari si sa "Simtim".

Fericirea este in noi, localizata intre talpa si crestet - delimitata de contactul cu pamantul si aerul.

Fericirea nu este in alta parte,cu cat alergam mai tare...cu atat mai mult ne indepartam.

Irina Miu said...

Multumesc de gand, Kami ^ti stimo^

Who am I...

My photo
Timisoara, Romania
I am Miu and I believe happiness is a choice